Com?
Hem de conèixer si la residència o centre han estat certificats recentment, si la relació qualitat-preu és correcte i observar si els residents i familiars tenen bon tracte amb l'equip del centre.
Relació familiar-residència
La implicació, col·laboració i comunicació amb les famílies ha de ser una premissa bàsica de relació, informació i confiança. En aquest sentit hem de conèixer:
- Accessibilitat als responsables i si els horaris són amplis.
- Canals d’informació a les famílies o mecanismes d’informació.
- Si el centre disposa d’enquestes tant per als residents com per als familiars, com una eina de millora contínua.
Certificació de qualitat
Conèixer si el centre disposa d’alguna certificació / acreditació de qualitat.
Tarifes
El darrer aspecte i no el menys important és el cost. Aquest suposa un desemborssament econòmic important i hem de tenir en compte que disposarem dels recursos necessaris per assumir el cost mensual de la residència de forma continuada durant un temps incert i que pot ser perllongat, en aquest sentit és rellevant conèixer:
- De forma prèvia, com s’incrementarà el preu, els canvis previsibles en quant a serveis, preus i atenció personal que el candidat a resident rebrà en cas de deteriorament de la seva salut i, en general, al llarg de la seva estada al centre, en cas que el centre tingui aquest tipus de tarifa.
- Si el centre podrà assistir-lo en totes les fases d’una malaltia, en cas de patir-ne alguna.
- Si el centre disposa de places concertades amb el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
- Quins serveis són complementaris i per tant requereixen d’un pagament addicional (p. Ex. perruqueria, podologia..)
- També és important saber si el centre dóna suport en els tràmits administratius, sol·licitud d’ajuts, etc...